Primul LS4 din Romania a ajuns pe Aerodromul Topoloveni

LS4

Discret si pe o vreme destul de potrivnica, a intrat ieri in tara o remorca care adapostea o bijuterie. Insa, Fernanda Jurca si Bogdan Manoiu, membri fondatori ai XC Romania, stiau despre ce este vorba…Primul LS4 din Romania si-a croit incet drumul catre Aerodromul Topoloveni. Da, planoristi, prietenii nostri sunt acum posesorii primului LS4 de la noi. Extrem de pasionati de zbor, ei au ales cu grija un planor care a facut si inca face istorie. LS4 a zburat prima data in 1980, iar primele zboruri de test au indicat o finete de peste 40:1, o valoare nemaintalnita pana atunci in clasa Standard. A intrat pe piata cu relativ putina publicitate, dar, cu toate acestea, cererea a fost mare chiar de la inceput. La Campionatul Mondial din Padeborn, Germania, in 1981 din 27 de concurenti, 16 au concurat pe LS4. Primele 7 locuri au fost ocupate de concurenti pilotand planoare LS4, iar in primele 15 locuri au fost 12 planoare LS4! In 1982 la Campionatul National din USA, LS4 a ocupat primele 2 locuri, iar in 1983 la acelasi campionat a ocupat primele 4 locuri! La Campionatul European din 1982 de la Rieti din primele 6 locuri, 5 au fost ocupate de LS4, inclusiv pozitia de campion. In 1983 la Campionatul Mondial din Hobbs, New Mexico, din planoarele clasate pe primele 25 de pozitii ale clasamentului 21 au fost LS4. Primele 6 locuri au fost ocupate de piloti zburand LS4. O astfel de dominare nu mai fusese intalnita pana atunci in istoria planorismului. Un alt aspect important este acela ca planorul care reusea aceste rezultate nemaintalnite pana atunci pe parcursul a doua editii consecutive ale Campionatelor Mondiale, avea caracteristici docile putand fi zburat chiar si de piloti cu relativ putina experienta. LS4 este planorul din fibra de sticla care inca detine recordul celui mai mare numar de unitati fabricate si al 4-lea in clasamentul tuturor timpurilor dupa Grunau Baby, Blanik si Ka8. Au fost fabricate in total 1048 de bucati din care marea majoritate zboara si astazi obtinand in mod constant locuri fruntase la clasa Club. Asadar, inca un planor isi face “buletin” de Romania. Felicitari! 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.