Andreas Kessler

Andreas_Kessler

 

Daca pentru majoritatea dintre noi primele amintiri din copilarie sunt foarte vagi si neclare, pentru Andreas Kessler ele sunt foarte vii si animate pentru ca sunt legate de zbor. Inca de la varsta de 4 ani zboara cu planorul impreuna cu tatal sau care este instructor voluntar in Germania. Astfel de experiente iti pot modela destinul si Andreas este dovada vie in acest sens. Astfel, inoculat cu “virusul” aripilor, incepe instructia in mod oficial in 1983 la varsta de 14 ani si dupa 43 de zboruri pe legendarul ASK 13 iese la simpla comanda. Breveteaza la 17 ani si la 20 de ani are deja un zbor de 500km pentru obtinerea C-ului de Aur. In tara unde gasesti un aerodrom la fiecare 30km, Germania, participa la competitii regionale si nationale de juniori si seniori. Talentul ii este confirmat in 1991 cand devine campion national la juniori. Zboara si la europenele de juniori in Franta unde obtine rezultate foarte bune. Performantele lui ii asigura un loc in echipa nationala de juniori a Germaniei, unde are sansa de a fi antrenat de legende ale planorismului mondial: Klaus Holligaus, Helmut Reichman, Holger Karow, Bruno Gantenbrink, Uli Gmelin si Gerd Peter Lauer. Andreas marturiseste ca desi i-a placut sa participe la competitii, de multe ori a constatat ca ar fi putut face zboruri mult mai lungi si interesante daca nu ar fi trebuit sa urmeze traseul prestabilit al probei. Acesta este motivul pentru care a renuntat o perioada la concursuri pentru a zbura liber si “neingradit” valorificand la maxim conditia meteo sau in cuvintele lui “Nu este oare cel mai frumos sa te intorci seara la aerodrom cu ultima termica dupa ce ai zburat 700, 800…1000km?”. Zboara frecvent in Franta ( in Alpi), Italia (la Rieti) si in Pirinei, dar cele mai frumoase zboruri le face in Africa de Sud unde reuseste, in decembrie 2010, un triunghi FAI de 1000km in numai 7 ore si 30 de minute. A acumulat 4500 de ore numai pe planor si se mandreste cu multe zboruri de 500, 600, 700 km si 3 zboruri de peste 1000km, dintre care unul facut in Germania. Visul lui este za zboare intr-o zi 1250 km si cat mai multe zboruri de 1000km. Printre locurile planuite pentru explorare in viitor se numara Namibia, Spania, Australia si, mai nou, Romania.