Polish pentru planor

Nu putem spune acest lucru altfel decat direct:

Ingrijirea planorului este o obligatie a pilotului fata de planorul sau!

Aripa polishata bine

Legenda spune ca daca pilotul va avea grija de planorul sau, planorul ii va intoarce serviciul si il va ajuta sa zboare mult mai bine. Suna a superstitie…dar in realitate exista o explicatie foarte logica. Planorismul este un sport care implica asumarea constanta a unor riscuri, evaluarea continua a unor probabilitati. Sa fim bine intelesi: riscul despre care vorbim este aterizarea afara…in nici un caz nu este vorba de zbor periculos…sau riscul de a comite vreun accident!

Nu ai cum sa obtii performante deosebite daca nu iti asumi niste riscuri….iar daca nu esti increzator in puterile tale sau in planorul tau vei zbura mult prea conservativ, fapt care te va impiedica sa obtii performante notabile.

Daca ai avut grija de planorul tau, vei fi increzator in perfomantele lui si inconstient vei avea tendinta sa zbori mai indraznet. Se spune, pe buna dreptate, ca daca prin munca ta ai imbunatatit perfomanta planorului cu 1% vei zbura cu minim 5% mai bine.

==============================================================

Astea fiind spuse vrem in primul rand sa explicam tehnologiile de ingrijire a suprafetelor, adica diferenta dintre polishare si lacuire (ceruire).

Polisharea este o tehnologie care netezeste suprafata folosind un proces abraziv! Asta inseamna ca suprafata este nivelata indepartand mecanic neregularitatile.

Proces de polishare

Pentru aceste operatiuni planoristii folosesc de obicei pasta PolyerPaste de la Aerolack sau solutiile Perfect-it de la 3M. Cele de la 3M au grade diferite de “agrsivitate”.

poly lack paste          polish-uri de la 3M

Amandoua dau rezultate bune (noi le-am incercat pe amandoua) dar e bine sa aveti in vedere ca nici unul dintre aceste produse nu este certificat ca produs de aviatie. 

Din motive evidente, produsele de polishare se folosesc doar atunci cand suprafata este  deteriorata: zgariata, are aspect abraziv, etc. in caz contrar se uzeaza in mod inutil suprafata.

Deci…daca suprafata nu are defecte atunci ea nu trebuie polishata!

Dupa finalizarea operatiunii de polishare este obligatoriu ca suprafata rezultata sa fie lacuita, adica protejata cu un strat de lac!

Lacuirea umple golurile micrometrice din structura cu lac si creaza deasupra un strat protector micrometric.

Proces de lacuire

Lacuirea are beneficii multiple asupra suprafetelor planorului asa ca este bine sa fie facuta regulat.

Un lac bun va rezista cateva zeci de ore pe suprafata planorului deci pentru un planor particular doua lacuiri pe an sunt, de obicei, suficiente.

In aceasta ordine de idei vrem sa va recomandam un lac foarte bun: Liquid Gloss produs de firma ESA din Germania.

Liquid-Gloss-front-back-shadow-620

Spre deosebire de alte produse similare, Liquid Gloss se poate aplica pe tot planorul, inclusiv pe cupola! Deci scapati de complicatii….nu mai este nevoie sa achizitionati chimicale speciale pentru plexiglass…

Perfomantele acestui lac sunt atat de bune incat a fost certificat de companii de aviatie ca Lufthansa sau de producatori de avioane ca Boeing pentru folosire pe avioanele lor!!!

Va recomandam sa incercati Liquid Gloss pe planorul vostru, o sa fiti placut surprins!

Este ieftin…costa putin peste 20EUR un bidon care fiind foarte concentrat ajunge pentru cel putin doua lacuiri complete….. in general trei. Deci un bidon de Liquid Gloss poate ajunge un sezon intreg daca nu zburati foarte mult!

Cu siguranta veti comanda si a doua oara…

<-Inapoi catre Flarm                                Citeste mai departe despre Accesorii montare si transport->