LS 8

La sfarsitul anilor ’80 modelul LS4 pierdea pozitia de lider in Campionatele Mondiale si Europene in fata redutabilului Discus de la Schempp Hirth. Succesorul lui LS4 in clasa Standard, LS 7 nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor si, cu vanzari in scadere, Rolladen Scheider s-a intors la planseta pentru a proiecta un nou model de planor.

Proiectarea modelului LS8 a inceput de la observatia ca modelul LS6 cu flapsurile blocate a obtinut rezultate notabile la competitiile din Statele Unite. S-a construit un prototip modificand un LS6 prin eliminarea manetei de flaps, montarea aripilor la un unghi mai mare fata de fuselaj si adaugand windglet-uri la capetele de aripa. Prototipul a fost testat in conditii reale la campionatele Nationale din Germania de la Neustadt-Glewe zburand langa cel mai performant planor din clasa Standard, Discus, iar performantel au fost mai bune atat in salt cat si in urcare.

Primul exemplar LS8 a fost produs in 1994 si aducea cateva imbunatatiri fata de prototip dintre care cea mai importanta a fost reproiectarea eleroanelor.

LS8’s a iesit al doilea al 4-lea si al 5-lea la Campionatele Mondiale din 1995 de la Omarama, New Zealand, apoi a ocupat primele trei pozitii la Campionatul Mondial din 1997 de la St Auban, France, 6 din primele 10 pozitii de la Campionatul mondial din 1999 de la Bayreuth, Germany. In 2006 la Campionatele Mondiale din  Eskilstulna, Sweden, LS8 a ocupat primul si al treilea loc.  LS8 a castigat Campionatele Europene din 2002, 2004, 2005 si 2007.

Este considerat de multi ca cel mai bun planor de clasa Standard din lume in principal datorita faptului ca desi este un planor extrem de performant este deosebit de placut de pilotat.

LS8 este inca in productie la DG Flugzeugbau iar incepand din anul 2016 acest model este produs cu un set nou de winglet-uri care sporesc si mai mult performantele deja exceptionale ale acestui planor. Modelul 2016 poarta denumirea LS8-Neo.

LS8-ul din XC Romania este detinut de catre Nicu Balan.